Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1
afs
Mobil menu

Undervisningsmiljøvurdering

Amager Fælled Skole

Skolen har valgt at bygge undervisningsmiljøvurderingen op omkring den nationale trivselsmåling der indeholder 40 spørgsmål om det psykiske undervisningsmiljø og 9 spørgsmål som udgør vurderingen af de fysiske og æstetiske rammer.    

Skolerapporterne for 0.-3. klassetrin og fra 4.-9. klassetrin https://uddannelsesstatistik.dk/pages/institutions/101174.aspx/?dashboard=Trivsel og skolens antimobbestrategi er en del af undervisningsmiljøvurderingen. 

Vi har kortlagt Amager Fælled Skoles undervisningsmiljø i forbindelse med den nationale trivselsmåling og elev interview foretaget i. Undervisningsmiljøvurderingen består af tre dele:

  • Konklusioner af undersøgelsen og handleplan

  • Antimobbestrategi

  • Link til den nationale trivselsmåling

Sådan har vi udarbejdet retningslinjerne og handleplanen

Rapporterne er blevet fremlagt for medarbejdere, i elevrådet og for skolebestyrelsen.

Det fysiske område

Eleverne har udtrykt utilfredshed med at der ikke er et madkundskabslokale man kan lave mad i. 

Skolen er helhedsrenoveret og i den forbindelse har man indtænkt madskolen som madkundskabsundervisning. Sagen er sendt videre. 

 

Det psykiske område

 

Skolen noterer sig at score højt på den faglige og sociale trivsel.

Et indsatsområde vil være elevernes oplevelse af ’støtte og inspiration’ samt  ’ro og orden i timerne’

Handleplan

Ovenstående vil være et punkt på møder for personalet og på elevrådsmøder.  Her vil skolen arbejde med at blive bedre til at facilitere den støtte og inspirationen eleverne har brug for.

Skolen vil implementere en ramme for undervisning med en dagsorden og piktogrammer, så alle timer startes og sluttes på samme måde, så det er tydeligt for eleverne hvad de skal, hvordan de skal arbejde, hvem de skal arbejde sammen med og hvor længe de skal gøre arbejde med et givent emne.

Skolen vil være nysgerrig i de kommende trivselsmålinger om oplevelsen af støtte og inspiration ændre sig.

 

Konklusioner

Vi vurderer, at vi på Amager Fælled Skole over en årrække har elever, der trives og er glade for deres skole. Amager Fælleds Skoles elever trives godt med hinanden og med deres lærere. Vores fokuspunkter for udvikling er .ro og orden’ i timerne samt ’støtte og inspiration’. Der er balance mellem en forudsigelig hverdag og variation i undervisningen. Der laves en ny vurdering i skoleåret 24/25